
Τι χρειάζεται για να ανοίξεις το πρώτο σου μπαρμπέρικο;
Το άνοιγμα ενός μπαρμπέρικου αποτελεί από μόνο του μια πρόκληση για σένα που βρίσκεσαι στα πρώτα σου βήματα. Αν όμως ενημερωθείς και κάνεις αυτά που πρέπει, με τη σωστή σειρά, δεν έχεις τίποτα να φοβηθείς. Ας δούμε βήμα βήμα τη διαδικασία από την αρχή.
Βήμα 1: Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος
Για να ξεκινήσεις την καριέρα σου ως επαγγελματίας κουρέας με σωστά θεμέλια στην κομμωτική και το barbering, οφείλεις να εγγραφείς σε μια αναγνωρισμένη σχολή κομμωτικής. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η πρακτική άσκηση σε κομμωτήριο ή κουρείο μετά την ολοκλήρωση των σπουδών σου, καθώς σου δίνει πολύτιμη εμπειρία και σε φέρνει σε άμεση επαφή με τις πραγματικές συνθήκες εργασίας του επαγγέλματος.
Αφού αποκτήσεις την απαραίτητη εμπειρία ως εργαζόμενος, για να ανοίξεις δικό σου κουρείο ή να εργαστείς ως ανεξάρτητος κουρέας, χρειάζεσαι επαγγελματική άδεια από τον ΕΟΠΠΕΠ, η οποία χορηγείται αφού περάσεις επιτυχώς τις σχετικές εξετάσεις. Σε περίπτωση που δεν διαθέτεις την άδεια, είναι υποχρεωτικό να έχεις δηλωμένο έναν υπάλληλο με άδεια, ο οποίος θα βρίσκεται στο κατάστημα κατά τις ώρες λειτουργίας του.
Βήμα 2: Μηχανικός
Πριν προχωρήσεις στη μίσθωση ή αγορά ενός χώρου για να ανοίξεις κουρείο, είναι κρίσιμο να συνεργαστείς με έναν μηχανικό, ο οποίος θα ελέγξει εξονυχιστικά αν ο χώρος πληροί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές. Συγκεκριμένα:
- Άδεια χρήσης: Ο μηχανικός θα εξετάσει αν ο χώρος διαθέτει ή μπορεί να αποκτήσει άδεια για χρήση ως κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, όπως είναι το κουρείο. Αν δεν υπάρχει τέτοια χρήση στην οικοδομική άδεια, ενδέχεται να απαιτείται αλλαγή χρήσης, κάτι που μπορεί να καθυστερήσει ή και να ακυρώσει το άνοιγμα του καταστήματος.
- Πολεοδομικές και τεχνικές προϋποθέσεις: Ο χώρος πρέπει να συμμορφώνεται με τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις, να πληροί τις απαιτήσεις για πυρασφάλεια και να είναι προσβάσιμος σε άτομα με αναπηρία, σύμφωνα με τη νομοθεσία. Αυτά είναι απαραίτητα για να εκδοθεί η βεβαίωση μηχανικού, η οποία συνοδεύει τη γνωστοποίηση λειτουργίας στο Δήμο.
- Μελέτες και εγκρίσεις: Ο μηχανικός αναλαμβάνει να εκπονήσει τις απαιτούμενες μελέτες, όπως την κάτοψη του χώρου, τη μελέτη πυροπροστασίας, καθώς και να καταθέσει τα απαραίτητα έγγραφα για τις εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες, όπως ο Δήμος και η Πυροσβεστική. Οι εγκρίσεις αυτές είναι απαραίτητες προτού ξεκινήσει οποιαδήποτε επαγγελματική δραστηριότητα στον χώρο.
Η συνεργασία με μηχανικό από το πρώτο στάδιο αποτρέπει προβλήματα, καθυστερήσεις και επιπλέον έξοδα στο μέλλον, και εξασφαλίζει ότι το κατάστημά σου θα λειτουργεί νόμιμα και με ασφάλεια.
Βήμα 3: Διακοσμητής
Η σωστή διαρρύθμιση και η αισθητική του χώρου παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία ενός σύγχρονου κουρείου, τόσο σε επίπεδο λειτουργικότητας όσο και στη δημιουργία μιας ευχάριστης εμπειρίας για τον πελάτη. Ένας επαγγελματίας διακοσμητής εσωτερικών χώρων μπορεί να σε καθοδηγήσει ώστε να σχεδιάσετε από κοινού έναν χώρο που συνδυάζει εργονομία, στιλ και εμπορική απήχηση.
Πιο συγκεκριμένα, ο διακοσμητής θα σε βοηθήσει:
- Να ορίσετε ξεκάθαρες ζώνες λειτουργίας μέσα στο κουρείο (χώρος εργασίας, λούσιμο, καθιστικό πελατών, reception).
- Να επιλέξετε παλέτες χρωμάτων, υλικά και διακοσμητικά στοιχεία που εκφράζουν την ταυτότητα του brand σου, ενισχύοντας τη συνολική εικόνα και αφήνοντας μια επαγγελματική και ελκυστική εντύπωση στον πελάτη.
- Να προτείνει έπιπλα που όχι μόνο ταιριάζουν στο αισθητικό ύφος που επιθυμείς, αλλά είναι και ανθεκτικά και κατάλληλα για επαγγελματική χρήση.
Ζήτησε επίσης από τον διακοσμητή να συνεργαστεί με έναν ειδικό στον φωτισμό, καθώς ο σωστός φωτισμός δεν εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της δουλειάς (π.χ. ακρίβεια στο ξύρισμα ή κούρεμα), αλλά επηρεάζει καθοριστικά:
- Τη γενική ατμόσφαιρα του χώρου.
- Τον τρόπο που οι πελάτες εμφανίζονται στις φωτογραφίες ή τα βίντεο που τραβάς για τα social media σου.
- Την προβολή των υπηρεσιών σου μέσω περιεχομένου με επαγγελματική εικόνα.
Μην ξεχνάς ότι το κουρείο σου δεν είναι απλώς ένας επαγγελματικός χώρος — είναι και το σκηνικό όπου “στήνεται” η δημόσια εικόνα σου, ιδιαίτερα στα social.
Βήμα 4: Λογιστής
Ένας έμπειρος λογιστής είναι από τους πιο βασικούς συνεργάτες που πρέπει να έχεις στο πλευρό σου πριν ακόμη ανοίξεις το κουρείο σου. Η συμβολή του είναι καθοριστική όχι μόνο για να ξεκινήσεις σωστά, αλλά και για να λειτουργείς νόμιμα, οργανωμένα και χωρίς απρόοπτα κόστη στο μέλλον.
Συγκεκριμένα, ο λογιστής θα σε καθοδηγήσει:
- Στην επιλογή της κατάλληλης νομικής μορφής (π.χ. ατομική επιχείρηση, ΙΚΕ), ανάλογα με το κεφάλαιο, τη φορολογία και τις ανάγκες σου.
- Στη δήλωση έναρξης στην Εφορία, την εγγραφή στο Επιμελητήριο, αλλά και στις διαδικασίες που αφορούν το ΕΦΚΑ και άλλους απαραίτητους φορείς.
- Στην κατανόηση των φορολογικών σου υποχρεώσεων, όπως ο ΦΠΑ, ο φόρος εισοδήματος, τα τέλη επιτηδεύματος και άλλες τακτικές ή έκτακτες εισφορές.
Η επιλογή ενός αξιόπιστου και ενεργού επαγγελματία λογιστή δεν είναι έξοδο — είναι επένδυση. Θα σε βοηθήσει να αποφύγεις λάθη, παραλείψεις, καθυστερήσεις και πρόστιμα, που θα μπορούσαν να βάλουν φρένο στα σχέδιά σου πριν καν ξεκινήσεις.
Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί νέοι επιχειρηματίες ξεκινούν τις διαδικασίες του ανοίγματος μιλώντας πρώτα με τον λογιστή τους. Ο σωστός λογιστής δεν είναι απλά εκτελεστής εγγράφων, αλλά σύμβουλος και συνοδοιπόρος στην εξέλιξη της επιχείρησής σου.
Βήμα 5: Εξοπλισμός
Η επιλογή καρεκλών, λουτήρων, εργαλείων κουρέματος και επίπλων είναι ένα στάδιο που, ως επαγγελματίας του χώρου, μπορείς να διαχειριστείς με σχετική ευκολία, αφού γνωρίζεις τι είναι λειτουργικό και τι χρειάζεται στην καθημερινή εργασία.
Αυτό που έχει σημασία σε αυτή τη φάση είναι να έχεις ήδη αποφασίσει το στυλ και την ταυτότητα που θέλεις να έχει το μαγαζί σου. Ο εξοπλισμός δεν είναι μόνο εργαλείο δουλειάς, αλλά και κομμάτι της εικόνας που θα παρουσιάσεις στους πελάτες.
Βήμα 6: Διαδικασίες
Αφού ολοκληρώσεις την έναρξη στην Εφορία, τη θεώρηση στον Δήμο και λάβεις την προσωρινή άδεια λειτουργίας, μπορείς να ξεκινήσεις να δέχεσαι ραντεβού. Ωστόσο, για να λειτουργήσει σωστά η επιχείρηση από την πρώτη μέρα, είναι κρίσιμο να οργανώσεις σωστά τις διαδικασίες σου.
Online Booking
Επένδυσε σε μια πλατφόρμα ειδικά σχεδιασμένη για barbershops, όπως το ebarber, ώστε οι πελάτες να μπορούν να κλείνουν εύκολα ραντεβού online, 24/7. Θα σε βοηθήσει να:
- Οργανώσεις το ημερολόγιό σου και το πρόγραμμα του προσωπικού.
- Στέλνεις αυτόματες υπενθυμίσεις.
- Δέχεσαι κρατήσεις ακόμα και εκτός ωραρίου.
Διαχείριση Χρόνου
Ορίσε διάρκειες υπηρεσιών, διαλείμματα και κανόνες εξυπηρέτησης για να έχεις πλήρη έλεγχο στον χρόνο και την εμπειρία του πελάτη.
Εκπαίδευση Προσωπικού
Βεβαιώσου ότι όλοι γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν το σύστημα σωστά. Αυτό ενισχύει τον επαγγελματισμό και την αξιοπιστία σου. Η σωστή χρήση ενός online booking εργαλείου από την αρχή σε βοηθά να ξεχωρίσεις άμεσα στην αγορά και να κερδίσεις εμπιστοσύνη.
Αν ακολουθήσεις σωστά τα παραπάνω βήματα βάζεις τα θεμέλια για ένα επιτυχημένο μπαρμπέρικο. Με το ebarber, μπορείς να διαχειρίζεσαι online ραντεβού, πελατολόγιο και πληρωμές εύκολα – μία σύγχρονη λύση που σε βοηθάει να ξεχωρίσεις και να είσαι πάντα “on top”. Στείλε μήνυμα στο ebarber [εδώ] και βάλε την επιχείρησή σου στην Νο1 εφαρμογή για barbershops στην Ελλάδα!